Een klant van mij had al een Facebookpagina ingericht en een Twitteraccount aangemaakt terwijl ik nog bezig was met het ontwerp voor zijn website. Op Facebook ontdekte hij een levendige community van zijn mogelijke klanten. Toen hij op Facebook een melding maakte voor een workshop was het zo vol. ‘Waar heb ik die website eigenlijk nog voor nodig’, is dan een voor de hand liggende vraag.

Terug naar de basis

Zie je website als ‘basisstation’. Hier komt alles samen. Laat op je website zien wie je bent en waar je mee bezig bent. Laat zien op welke sociale media je aanwezig bent. Je kunt dat doen door knoppen te plaatsen of je laatste Facebook of Twitterberichten te laten zien. Artikelen schrijven over je vak of dingen die je bezighouden in een BLOG werkt ook erg goed.
Vermeld een nieuw BLOG-artikel op Twitter of op je facebook-pagina. Zo ontstaat er verkeer over en weer en gaan mensen je volgen. Een nieuwsbrief blijft nog steeds een beproefd middel om je klanten in beeld te krijgen en te houden. In die nieuwsbrief kun je dan weer verwijzen naar je nieuwste BLOG-berichten op je website of nieuwe agendapunten, diensten of producten.

Ontdek jouw unieke media mix

Het lijkt zo eenvoudig, maar dat is het natuurlijk niet. Je zult eerst uit moeten vinden wat het beste bij jou en bij je bedrijf past. Een snufje Twitter, een flinke scheut Facebook, een behoorlijke dosis interessante artikelen op een BLOG. En niet te vergeten een regelmatig ververste website. Wat is jouw media mix?